another step to find a true life and heaven...

Saturday, December 17, 2011

Guess what im thinking now...its all about what my life is going to do after this???
Todays and now im in final year of grabbing My BSc in Textile Technology...
after that???selepas e2???

common answers is career and job...i still think this too...
but what im gonna tell whats in my mind is besides that....
HAVING A SOULMATE...haha...what a jokes...
without experience in couples with someone...
without knowing who will be my true love..
confuse in choosing the right one who is my soul mate, the one i like, and the one i love...
WANI CINTAILAH SI DIA HANYA KERANA ALLAH...

 i ask one of my soul friend eva....who do you think will be my soul mate???what it looks like???
ANSWER: there will be one...dont worry...it must be someone kind and may look into ur heart truthfully..

after year by year busy with study...how come that thing comes to my mind...
i dunno...tp perasaan itu hadir kerana Allah mengkurniakannya...Alhamdulillah...

memang kite ad tahap di mana suatu hari nanti kita akan menjejakkan kaki ke alam pekerjaan perkahwinan kekeluargaan dan kematian...hanya masa shj yg tidak dpt dikenal pasti...


SEMAKIN JAUH KITA MELANGKAH DAN MENIMBA SEGALA PENGALAMAN, SEMAKIN BANYAK PERKARA BARU KITA LALUI.

SEGALA PERKARA YANG BERLAKU DALAM HARI-HARI KEHIDUPAN KITA SEMUANYA BERSEBAB.

JANGAN MENYALAHKAN TAKDIR KERANA ITU ADALAH KETENTUAN KITA DAN MENGAJAR KITA KE ARAH YANG LEBIH BAIK.


LEBIH BAIK MEMILIH ORANG YG LEBIH MEMAHAMI KITA DARI ORANG YANG HANYA INGIN MEMILIKI KITA.

 BIARLAH HANYA ALLAH SAHAJA YG TAHU SEJAUH MANA PERASAAN CINTA KITA TERHADAP SESEORANG ITU.


 the bloomy purplerose~ nur syazwani binti mohd zaini
'although my family and thousands friends are everything to me but
my this lonely heart still needed an important one's to hold to'

Diri aku dan KoReA???

Thursday, February 03, 2011

 

 

 

 

 

ape bendenye sume diatas ni….

dah tentulah gmbr kan…

tp disebalik kesemua gmbr2 yg terletak kat atas 2 ad berbgi cite2 yg nak d kongsi bersama….

kaitan antara diri ini dengan korea….

 

agaknye kan mcmane la boleh berkecimpung dlm bidang entertainment korea ni kan???

-mcm2 faktor yg menyebabkan sy bole terjebak ye….

 

dibawah adalah chronology sebelum n selepas terjebak dlm bidang bukan melayu nie….:-

 

- layan je cite2 korea yg ad kat tv…time 2 umo baru je lam tingkatan 1 or 2 gitu….x igt sgt maklumla da lame pass away zaman skola….

- sebab ape…jln citenye penuh ngan romantis n percintaan…woohoo…

-proses pinjam meminjam berlaku.…sebab x mampu nak beli….

-lepas 2 suke pulak kat lagu-lagu ost nyer….

-buat simpanan skit baru dpt beli cd…2 pun pirate nyer..

-x pelah janji boleh dgr lagu yg sedap2 2…

-semakin lama semakin menjadi2 korea nyer….

-cd lagu korea ost semakin bertambah….

-siap da boleh menghafal….

- time nak pmr stop dulu…

- sambung balik…tp x obses sgt dah….

-habis je form 5 spm….sambung balik…kat tv da semakin bnyk….

- korean fever raise up when further study at matriculation…

- pick drama series from various sources..mostly frends…

- tgk sume…smpi naek bosan….

- beralih kepada lagu – lagu korea…bkn shj ost malah singer2…solo ke group ke sume layan….

- dan sehingga kini korea tidak lenyap begitu sahaja kerana kebnykan lagu dlm simpanan netbook mostly 1 chart ialah korea….5++ giga….

various korean artist….

-x lupa jgk rancangan variety show….havoc klaka…huahuahua…

-cite pulak ad yg suke n tidak…kalo suke simpan..x suke buang….

 

 

 

kenapa suke drama n movie korea n variety show/game show????

 

-jalan cerita menarik…bersamaan dengan citarasa diri sendiri….

-dah tentulah pelakon2 yg hebat lg kacak….adoiyai sape la yg x terpikat….

-fesyen….

-lagu n skor music…

-shoot baek….

- lawak gile…

-memang best…x terkate…

 

kenapa suke lagu-lagu korea..???

 

-penataan music mmg baek…

-kompose lagu n music best…

-makne lirik2 lagu yg dpamerkan…

-kene dgn selera…

- kdg2 berkaitan dgn kehidupan yg sdg dilalui…

-ada instrument untuk setiap lagu/album

 

antara cerite2 yg penah tgk :-

 

winter sonata,autumn in my heart, stairway to heaven, goong, greenrose,my girl,glass slippers,im sorry i luv u,memories of bali, 200 punds beauty,my bf is type b,tutor friend,friend,taegukgi,full house,il ji mae,love story in havard,ur beautiful,stained glass,postman to heaven,iris,vacation,banjun drama,a millionaire’s 1st love,assasin,sad sonata,love to kill,lovely kim sam soon,which star r u from, cinderella man, spin kick,coffee prince, n bnyk lg…x bape igt….

 

korean artist yg tau:-

 

2pm,2am,b2st,kara,snsd,suju,sg wannabe,taegoon,rain,mblaq,b.e.g,dbsk,ft island,big bang, after school,4 minute,2ne1,fly to the sky,kim bum soo,hot,shinhwa,cnblue,park hyun bin,ukiss,untouchable,ss501,se7en,seo in gook,shinee,tei,kcm,4men,f cuz,teen top,double b,k.will,sm the ballad,wonder girl,…etc etc…

 

*oleh kerana terlalu bnyk cite2 korea, maka semakin bnyk la koleksi dvd-r yg mengandungi cerita yg dsygi shj….

 

 

Apa yang dirasakan…..

Tuesday, January 25, 2011

 

 

 

 

 

Kepada yang kusayangi dan kucintai seumur hidupku,

 

Terima kasih kerana sudi menjadi penyeri dan peneman hidupku selama kita berkenalan. Saya sangat bersyukur kepada Tuhan kerana telah menemukan kita walaupun dalam masa yang singkat. Selama perkenalan kita, saya tidak pernah merasakan kekurangan dan keburukan yang ada pada diri awak. Saya selalu melakarkan memori indah kita semasa bersama didalam ingatan dan didalam sebuah album istimewa kita berdua. Pada mata saya awak merupakan teman yang sangat tidak ternilai harganya. Awaklah pelengkap hidup saya setelah bertahun-tahun saya kesunyian tanpa teman disisi. Untuk pengetahuan awak, selama awak berada disisi saya kegembiraan saya tidak terhingga sehinggakan saya takut untuk kehilangan awak. Saya takut jika awak meniggalkan saya dalam sekelip mata dan hilang tanpa pengetahuan saya. Saya berharap dalam hati dan seluruh jiwa dan raga awak hanyalah untuk saya seorang. Saya rasa sangat bahagia apabila saya dapat buat semua perkara untuk awak. Saya akan berasa lega jika saya tidak membebankan awak. Saya harap apa semua yang saya lakukan untuk awak membuatkan hari-hari awak indah. Segala pemberian saya kepada awak hanyalah tanda sebagai ingatan awak kepada saya. Segala pemberian awak kepada saya telah saya semadikan ia ditempat paling agung sekali bagi saya. Saya tidak jemu menatap wajah awak setiap hari saya mencelikkan mata. Bagi saya setiap kali hari saya dihiasi dengan wajah awak, member saya semangat untuk hidup dan menempuh sisa-sisa hari yang tinggal. Cukuplah hanya awak sahaja yang berada dalam setiap sudut ruang hati saya. Orang lain tidak boleh menjadi pengganti diri awak dalam hati saya dan tidak akan sama dengan awak. Jika boleh saya lakukannya selagi hayat masih ada, akan saya menjerit disetiap sudut bumi bahawa “hanya awak yang saya cintai”. Jika boleh setiap saat saya ingin berada disamping awak supaya setiap saat yang tinggal itu boleh dipenuhi dengan memori yang indah-indah dan tidak terbazir begitu sahaja.

Awak, sesungguhnya saya tidak pernah berpaling daripada diri awak. Jika saya perlu pergi dahulu, awak harus teruskan hidup awak walaupun tanpa saya. Jangan sesekali melupakan memori indah kita bersama. Awak juga janganlah bersedih dan bermuram durja apabila ketiadaan saya disisi. Jika perlu dan mesti, awak carilah pengganti diri saya jika awak merasa sangat sunyi apabila keseorangan. Saya akan tenang disana jika awak sentiasa gembira dan bahagia dalam hidup. Jika saya tiada juga nanti, awak jangan lupa untuk solat lima waktu dan solat sunat dan baca alQuran. Sesungguhnya itu sahajalah penenang hati dikala hati gundah dan penguat iman tatkala iman semakin goyah. Untuk yang terakhir kali, HANYA DIRIMU YANG KUCINTAI DAN KUSAYANGI SEHINGGA DIAKHIR HAYATKU. Tiada yang dapat menjadi pengganti dirimu dalam hatiku.

 

Terima kasih untuk segalanya.

 

YOU ARE THE SIMPLEST LOVE I HAVE KNOWN AND THE PUREST ONE I HAVE OWN

YOU ARE THE REASON I FEEL SO ALIVE

AND CUZ OF YOU I DONT HAVE TO WONDER WHY

YOU ARE MY THE GREATEST LOVE OF ALL

 

Yang sentiasa mencintaimu;